خواص کلم بروکلی

چهارشنبه 5 تير 1398
9:41
علی نصرت

خواص کلم بروکلی

خواص کلم بروکلی

خواص و مضرات و طریقه مصرف کلم بروکلی ، خواص کلم بروکلی در بدنسازی ، شستن و طبع کلم بروکلی ، خواص کلم بروکسل در سایت پارسی زی . با ما همراه باشید.

کلم بروکلی

کلم بروکلی یه نوع از سبزیجان کلمی است رنگ آن سبز می باشد . که کلمه لاتین آن (brachium) می باشد. مخصوص فصول سرد سال می باشد، در اوایل ایالت کالابریای ایتالیا رشد می کند و به عمل می اید. از خانواده کلم می باشد بهترین فصل رشد و برداشت آن در پاییز و زمستان می باشد. ساقه کلم بروکلی باشد سفت باشد و سر آن بنفش یا سبز تیره باشد. این سبزیجات به خاطر تاثیرات سلامتی مفید خود مشهور هستند و گاهی اوقات به عنوان “سوپر سبزیجات” یاد می شوند.
این سبزی بسیار محبوب و دوسداشتنی تنوع بسیار زیادی در مواد مغذی و فواید پزشکی دارد برای مثال جلوگیری از انواع سرطان بهبود سیستم گوارشی بهبود سیستم گوارشی پایین آوردن کلسترول و….
این گیاه سبز رنگ دارای رگ های ارغوانی می باشد و نزدیک به نزدیک کلم‌برگ و گل‌کلم است و به گروه ایتالیکا کالتیوار خانواده‌ی شب‌بویان تعلق دارد. سر گل کلم بروکلی بخش عمده خوراکی آن می باشدومانند یک درخت است و یک ساقه‌ی خوراکی ضخیم را در میانه تشکیل می‌دهند.غنچه های آن باید به صورت بسته باشد و گل های آن زرد نشده باشد.

سه نوع کلم بروکلی وجود دارد: ۱- کلم بروکلی کالابرس (کلم بروکلی کالابرس رایج‌ترین است، و معمولا به طور مختصر همان بروکلی نامیده می‌شود) ۲- کلم بروکلی جوانه‌دار ۳- گل‌کلم ارغوانی (دو نوع اخر در اروپا و کشورهای مدیترانه‌ای یافت می‌شوند) میتوان هم خام و هم پخته شده و گرفتن عصاره از آن استفاده کرد. اما بروکلی پخته شده با بخار ملایم بیش ترین فواید سلامتی را دارد.

بروکلی به دلیل وجود فلاوونوئیدها به ویژه سولفورافن به‌عنوان سبزی ضدسرطان می‌شناسند. مصرف کلم بروکلی مانع از گسترش سلول‌های سرطانی به ویژه در قفسه سینه می‌شود.کلسیم موجود در بروکلی، به همان میزان کلسیم موجود در شیر است.

ترکیبات موجود در کلم بروکلی

بروکلی، خام – ۱۰۰ گرم
۳۴ کالری
آب ۸۹ %
۲٫۸ گرم پروتئین
۶٫۶ گرم کربوهیدرات
۱٫۷ گرم شکر
۲٫۶ گرم فیبر
۰٫۴ گرم چربی
۰٫۰۴ گرم چربی اشباع شده
۰٫۰۱ گرم چربی غیر اشباع شده
۰٫۰۴ گرم اسید چرب اشباع نشده
۰٫۰۲ گرم امگا ۳
۰٫۰۲ گرم امگا ۶
چربی ترانس دار


[ بازدید : 195 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سخاوتمندان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]